Club Brugge kent in België zijn gelijke niet
Bob Madou, Chief Commercial Officer, heeft van Club Brugge een machine gemaakt naast het veld. Ook daar kent Club Brugge geen gelijke in ons land.
"Feit is dat Club Brugge met een budget van om en bij de 100 miljoen euro comfortabeler zit dan de andere clubs om de grote financiële schade die de coronacrisis ook het topvoetbal zal toebrengen op te vangen", klinkt het in De Zondag. "Die gunstige financiële situatie van Club is niet alleen te danken aan de sportieve prestaties van Club – Champions League en transfers brachten dit seizoen een kleine 60 miljoen euro op. Ook op alle vlakken van bedrijfsvoering – de ‘vechtmachine’ van voorzitter Bart Verhaeghe omschreef De Tijd al – heeft het bedrijf Club Brugge met uitvalsbasis het Belfius Basecamp in Westkapellevoorsprong genomen op de rest van de Belgische topclubs. Eenmaal het nieuwe stadion er komt – streefdatum 2022-2023 – lijkt Club Brugge al bijna niet meer in te halen. Op het vlak van communicatie, marketing, public relations en community wordt Club alvast een voorbeeld genoemd."
"De komst van Bob Madou, eerder Business Director bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond en marktstrateeg bij de VRT, is daar niet vreemd aan. Zijn komst in 2018 bij blauw-zwart werd al omschreven als een ‘elektroshock’. Met een bijzondere vermelding voor het Club Media House, het team communicatie dat vooral via de sociale media van Club Brugge een merk maakt."
"Ze leveren dan ook bijzondere content. En met succes. Twee voorbeelden. Simon Mignolets geheime aankomst en transfer in België in juli 2019. Gefilmd met twee man van hun ‘redactie’ op de luchthaven, twee op het kasteel van Beersel van Bart Verhaeghe waar de doelman werd ontvangen en tenslotte twee op het oefencentrum in Westkapelle waar Mignolet ’s nachts nog arriveerde. En daarna razendsnel gemonteerd, ’s morgens kon de toptransfer op de eigen kanalen met een filmpje worden bekend gemaakt. Een huzarenstukje waar Club 5 miljoen mensen mee bereikte."
"Nog een indrukwekkende cijfer, ondanks of dankzij deze voetballoze tijden, dateert van vorige zondag. Toen bereikte de integrale en geanimeerde, tweets incluis, uitzending van de gewonnen bekerfinale van 2015 op YouTube – troost voor de voetballiefhebbers die door de coronacrisis zondag de bekerfinale tegen Antwerp moesten missen – niet minder dan 1,6 miljoen mensen."